tirsdag 28. oktober 2008

Det private

Privat, når jeg tenker på dette ordet tenker jeg i hovedsak på familien. For meg er det dette som er privat, familie livet. For når det kommer til stykke så snakker man ikke veldig høyt om hva som skjer i hjemmet, hvis mamma er sur så går man ikke rundt å skryter av det. Men det som var mer privat før at det har ikke blitt så privat er nok kanskje fordi samfunnet er i stadig forandring og at det kanskje er blitt mer "mote" å være mer åpen når det gjeller seg og sitt. Personlig synes jeg dette kanskje er en god ting, fordi det hjelper folk til å være mer åpne når det gjeller følelser. På en annen side så trenger du ikke å si alt mulig til alle samme hvis du ikke ønsker det, for eksempel med at mamma maser om kjærester, venner og sånt. Når det gjeller spesifikt hva man burde legge ut på internett så er jeg ganske skeptisk, jeg legger nesten aldri ut bilder og informasjon fordi jeg vet at det alltid kommer til å være der og det er kanskje ikke like kult at mamma finner ut at man hadde vært på fest uten at du engang har sett det blidet. Som konklusjon vil jeg si at bland venner er det for så vidt greit med ganske mye deling av personlig info, men når det gjeller å legge ut personlig ting på internett så burde man kanskje tenke over hvilke konsekvenser dette kan i ettertid.

Peace Kris<3

1 kommentar:

LK sa...

Vi er nok alle forskjellige når det kommer til hva som er privat, og det er viktig at vi respekterer hverandres grenser. Det er også viktig å huske på at det som en gang har vært på nettet ikke lar seg slette med et tastetrykk.