tirsdag 28. oktober 2008

Si din mening med seks ord

[klikk] her for å se Aftenpostens engene artikkel på mikronoveller. (Original kilde A-magasinet uke 42)

For å være ærlig, når det kommer til å uttrykke seg på en måte andre virkelig kan forstå og har noen reel mening så må man ha flere en bare seks ord til rådighet. For meg gir ingen av disse så kalte "novellene" noen som helst mening utover de ordene som står der. Jeg vet at man skal "lese mellom linjene" og alt det der, men det er jo ikke linjer der overhodet! Etter min mening så må man ha et grunnlag, gitt med ord, som beskriver tingen så man kan virkelig forstå den, da holder det ikke med bare seks ord. Når jeg er inne på det med bilder i teksten og "lese mellom linjer" og sånt vil jeg bare si at når det kommer til diktning så er dette et helt annet tema, fordi da har du mange flere ord og der er, som oftest, bare gitt et konkret bilde ikke en helt aspekter med ting som det virkelig kunne være.

Hold deg fast, du kan falle.
Peace Kris<3

1 kommentar:

LK sa...

Det som er vanskelig med denne typen "noveller" er at man må klare å velge de rette ordene for å skape en historie. Ikke alle klarer dette, og det er heller ikke alle mikronoveller det går an å få noe ut av uten å vite mer enn det som står. Kanskje en grunn til at denne sjangeren er relativt ukjent...